fredag 23 december 2011

Då var det jul igen

Klockan slår strax över 01.00 på julafton när jag sitter här framför datorn i min säng. Klapparna är inslagna, uppesittarkvällen med Bingolotto är över och enligt tradition så vann jag absolut ingenting.

Det är alltså julafton. Den första i lägenheten. Det känns annorlunda men ändå har en viss mån av julstämning landat i kroppen. Farfar & hans nya dam anlände hit ikväll för att fira jul med oss. Vi myste framför vår tv, jag hade såklart önskat att min kära syster var med oss men hon satt hemma och tryckte i sin egen lägenhet. Jag önskade även att B var här, all I want for christmas is you, du vet.

Min virriga hjärna borde inte vara vaken vid denna tid. Worrying is stupid. It's like walking around with an umbrella, waiting for it to rain.

At christmas you tell the truth. To me you are perfect. Jag är jävligt nöjd. Julmys med familjen. Julklappar. Kalle Anka. Ja, vad finns det mer att säga? Att önska?

Nu är det dags att stänga av datorn, krypa ner under täcket och sluta mina ögon för att sova.

God jul till er alla!

Inga kommentarer: