onsdag 29 augusti 2012

Seme2012

Blä. Jag är sjuk. Ligger halvdöendes i soffan och allt bara snurrar. Känns bra när det är kaos på jobbet denna vecka, FÖRLÅT TEAMET!!

Har haft en fantastisk semester, jag och Henke bestämde oss för att dra en liten roadtrip, så vi köpte oss ett tält, tankade beemern full och drog söderut. Den första natten slog vi upp tältet i en liten byhåla som heter Vollsjö, några mil utanför Ystad. Trodde absolut inte att vi skulle överleva natten då det var så djävulskt kallt. Klev upp på morgonen och åkte resten av biten till Ystad för vi tänkte ta färjan över till Bornholm. Det visade sig att det kostade över 2000 kronor att ta med sig bilen, plus att vi då skulle campa på riktiga campingar då de inte har allemansrätt på den ön.
Bestämde oss dock för att ta en dagstur där dagen efter istället, så vi tog bilen och hittade några små sjöar där vi satte oss hela dagen och fiskade. Ville inte frysa pitten av oss så vi tog in på hotell över natten.
Bornholm var amazing, så jävla vackert och det var synd att vi inte stannade längre. Kom tillbaka till Ystad sent på kvällen och så styrde vi iväg mot Helsingborg och Råå Camping. Tyvärr så var incheckningen stängd när vi kom så vi fick tillbringa natten i bilen, fantastiskt bekvämt! Henke var lite bitter och ville egentligen inte campa, men dagen efter fick vi en grym plats, grymt väder och allt var bara super. Stannade i två nätter, blev bajsad på av en fiskmås två gånger, fiskade torsk och hade allmänt gött.

Efter det bestämde vi oss för att åka till Halmstad för att se Tylösand. Henke har en faster där och lyckades hitta tillbaka till henne, trots att han inte hade varit där på över 10 år. Konstigt nog så när vi gled in på parkeringen där så stod hans far, plastmamma och faster där och skulle precis åka iväg och handla! Vi tog en fika och bestämde oss för att grilla vid havet senare på dagen. Vi åkte till Tylösand och slog ihjäl några timmar i en sandbunker innan vi tog oss till det fina stället vid havet, Grötvik.

Efter några trevliga timmar bestämde vi oss för att slå upp tältet där i skogen vid grillplatsen, så när vi vaknade på morgonen klev vi ut ur tältet, sträckte på oss, såg havet och bestämde oss för att ta ett morgondopp innan det var dags att åka hem.

En grym semester med min älskade kille, och vi kunde inte haft mer tur med vädret!