tisdag 13 september 2011

I am your shit


you should be ashamed of what you have eaten

baby was a black sheep
baby was a whore
baby's gotten big
and baby's getting bigger

Även om ni gillar det eller inte så är alla en produkt av vad som har påverkat en genom livet. Precis som de bränslerör som jag tillverkar på jobbet (även om det är en dålig liknelse så är det inte desto mindre en liknelse...) rören går igenom olika processer. Många olika stationer innan det är en färdig produkt. Från första stationen till sista förändras utseendet och egenskaperna om vad det kan göra. Precis som oss människor. Rören går igenom olika stationer, med olika människor som gör något med röret. Påverkar det på något sätt. Precis som med oss människor.

Vare sig ni gillar det eller inte, så har allt här i livet påverkat oss. Negativa saker och positiva saker. Personer som kände mig som yngre säger att jag har förändrats. Det är klart. Ni har också förändras men på andra sätt. Om ni tycker att jag är gapig är det för att ni aldrig lät mig höras, så jag var tvungen att höja rösten. Och kan ni inte ta mig för den jag har blivit kan ni aldrig förvänta er att någon kommer ta er för den ni är. Jag är en produkt av saker som har hänt i mitt liv. Jag står för det, jag står för den jag är, och passar det inte, näe men då är det inte mig det är synd om, det är inte jag som ska ändra mig. Det är andra som ska öppna sina ögon, och ta människor för vilka de är. Inte vilka de har varit eller kommer bli. Lev i nuet.

Det finns ingen bättre känsla än att vara sig själv i alla lägen, vad det än gäller. Att vara arg när jag är arg, att gråta när jag är ledsen, eller att psykasgarva för mig själv när jag är glad. Det kan vara det skönaste som finns.

"Att gråta är att visa sig svag" sa några. Jag säger att;
"Att gråta är att vara tillräckligt stark för att kunna visa sig svag"

Oh yeah, great, if you're so good
explain the shitstains on your face!?

Inga kommentarer: