tisdag 24 februari 2009

20 år!

Herregud, då var man 20 år då. Det känns inte annorlunda mot att vara 19, bara det att jag får gå på bolaget nu då (äntligen, jag ska testa alla roliga ölsorter de har). Min födelsedag var helt perfekt faktiskt, förutom när jag fick tokryck på min nya iPod Nano (orange, så jävla läcker). Dagen började underbar 06.05 med tårta på sängen, ett par nya jeans, en mascara, nyaste Cosmopolitan och en minitripp till GBG för att se AC/DC på Ullevi med Crille!! Jag somnade om i några timmar efter att pappa åkte till jobbet, sen var det bara att gå på firandet igen. Jag och mamma åkte till Maxi och inhandlade lite småsaker tills gästerna kom. Först kom mormor och gav mig 1000 kronor i "presentkort" till min Metaltown biljett. Några minuter senare kom Crille hem och jag hade ju redan fått min present av honom, så jag fick en miljard pussar istället.
Näst på tur var Systra mi, Micke och pappa. Av S&M fick jag ett Thomas Sabo armband (jag älskar det) och presentkort på systemet. Sen kom Åke & Gittan och gav mig en vinkaraff som matchar de glas jag fick i studentpresent av dem, så jäkla fin! Presenten var från Åsa (min svärmor) också. Jag fick en jeansjacka, ögonskugga, en iPod Nano och en dockningsstation till iPoden av mamma & pappa. Efter fikat åkte jag och Crille iväg till Media Markt för att jag bestämde mig för att köpa en kamera istället för den där dockningsstationen med tanke på att jag nästan aldrig lyssnar på musik i mitt rum, jag har mer användning för en kamera.
Sen hämtade vi Åsa och firade ännu mer med min morbror och "moster" som kommit under tiden vi var iväg, jag fick 300 kronor. Senare på kvällen kom farmor och Sten förbi och gav mig en lergryta. Samtidigt fick jag 1000 kronor av mamma och pappa till ett par nya skor. Och så fick jag 1000 kronor av skåningarna också.

Dagen avslutades med att åka runt till lite vänner, åkte och grattade Adde också. Tyvärr sov Clara så Crille fick inte se henne. Sen gled vi hem till Rönnby och hade myskväll och kollade på tv och åt popcorn. Min födelsedag var underbar!

Inga kommentarer: