torsdag 20 maj 2010

Rökförbud?

På uteserveringar? Perronger? Lekplatser? Och i hemmet för de som har hemtjänst... Seriöst, folkhälsoinstitutet... Vad tänker ni med? Bara för ni är jävla hurtbullar som aldrig varit i närheten av tobak eller annat onyttigt så behöver ni inte göra livet jävligt för oss rökare. (första gången jag kallar mig själv rökare, oh my). Det röks knappt inomhus längre. Inte på restauranger, nej på vintern går vi ut och huttrar i kylan men inte fan gnäller vi för det. Jag tycker det är äckligt att röka inomhus ändå...


Men att förbjuda det utomhus? Okej, på lekplatser (om det är barn i närheten) är det okej. Men på uteserveringar, perronger och så vidare? Det funkar inte. Men det kommer väl gå igenom eftersom det är fler icke-rökare i vårt land än rökare. Men vi har väl ändå våra rättigheter? Luften är fri. Det var en tjej i VLT som sa att hon emigrerar om det blir rökförbud överallt och det kommer tammefan jag också att göra. Tobaksskatten höjs, men folk fortsätter röka ändå. Ni kommer aldrig få hela Sverige att sluta röka hur mycket ni än försöker. Är det för att det blir så mycket sjukdomar för oss rökare som kostar för mycket för er som ni vill göra såhär? Vi betalar sjukvården med våra SKATTEPENGAR så vi gör vad vi vill. Eller vad tänkte ni använda de pengarna till? Alla som blir misshandlade för att folk blir frustrerade för att de inte får röka och får extremt kort stubin?


Äsch. Jag blir bara så jävla irriterad. Ni kan ju fan inte ta ifrån oss luften.

Inga kommentarer: