torsdag 30 oktober 2008

Nu har jag inte skrivit på en evighet...

... men vad gör det när ingen läser min blogg? Haha. Alla som läser kan väl skriva "hej" i en kommentar, haha. Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen och fått veta att jag inte får börja på en yrkesutbildning där förrän om ungefär 3 månader, jag MÅSTE försöka få jobb innan jag kanske får utbilda mig till det jag vill. Bra jobbat AF, bra jobbat.. Men på Edströmska börjar en utbildning i januari som jag ska söka till, ska på öppet hus där nästa lördag (8/11). I så fall blir det en 40 veckors utbildning där man får pengar från CSN om man pluggar där. 2600 kronor i månaden. I ungefär ett år till. Det känns inte sådär jättespännande att leva på det när man blir 20? Men då får jag i alla fall bli vad jag vill bli. Hm, vi får se vad som händer. Jag vill ha pengar att leva för. Inte leva snålt hela tiden när alla vänner har jobb och tjänar kosing och kan göra vad fan som helst. För 2600 kronor i månaden får jag bo hemma medan andra flyttar hemifrån. Jag får stanna hemma när andra reser iväg. Vi får se vad som händer och sker.
Idag var jag och mamma och pappa och kollade på en lägenhet. Jag tyckte om den men det var rätt mycket som skulle göras om. Båda badrummen och köket, nytt kakel, bänkskiva, vitvaror och så vidare. Det visar sig hur det blir, pappa tyckte inte om att det var svårt med parkeringar där. Herregud. Jag vill fortfarande bo på Östermalm men det blir inte så, suck. Flytta, nu, jatack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sök bara jobb som du vet att du inte kan få;)

Anonym sa...

Självklart ska du gå utbildningen,men fan säg till när du kör lastbil så jag kan hålla mig ifrån vägen.