onsdag 1 oktober 2008

Trött och frusen!

Jag har varit på hockey idag. Dock har jag inte sett mitt älskade VIK eftersom de spelade långt bort åt helvete mot Oskarshamn. Lika bra att vi inte åkte eftersom det blev förlust där borta. Varför ställde de in Jensa? Jag måste läsa VLT imorgon och se om Bohman är skadad. Nej, jag var på Sura Blue Hammers i den lilla hålan Surahammar. De spelade derby mot Arboga. Båda lagen var lika dåliga men Sura vann med 3-2. Det var iskallt i den där jävla hallen, det tog två perioder och två pauser innan jag blev någorlunda uppvärmd och kunde sluta andas rök.
Jag ska bli lite "höstdepp" som Sam, och tänka tillbaka på sommaren. Och lite andra saker. Varför kan inte vårt "gäng" dra ihop fetingfester på hösten & vintern också? Vi har alltid de roligaste festerna på sommaren, och på nyår såklart. Och så har det blivit så tråkigt att vi alltid ska gå ut på krogen om vi festar. Då splittras alla, blir stressade för att hinna med bussen så man måste dricka upp sin öl i ultrarapid. Nej tacka vet jag festerna när man dricker i lugn och ro, sjunger, dansar, har allmänt kul med alla man tycker om. Och sen när klockan börjar bli sent så får man försöka ta sig hem på något sätt. Jag saknar det.


FIXA EN AVSKEDSFEST FÖR MIG OCH CRILLE I HELGEN, PLIIIIZ

Inga kommentarer: