torsdag 25 mars 2010

En dröm.

Vi manar dig till kamp Valkyria, inte bara för din skull, utan även för din familj och dina vänners skull. I vårt Sverige ska du och dina kamrater kunna ströva fritt, ni ska fritt kunna vädra era åsikter utan att riskera att hamna bakom lås och bom.

Ni ska kunna vandra hemåt i den underbara ljumma och så typiskt svenska sommarnatten, eller under den isande vinterkvällens stjärnbeströdda himmel utan att känna fruktan. Du skall aldrig behöva

skynda på dina steg och se över din axel efter den man som med en skarpslipad kniv mot din hals
tvingar dig att bli en del av sina sjuka fantasier.

I vårt Sverige ska du med glädje kunna se dina föräldrar åldras, du ska se livserfarenheten och

styrkan i deras ögon utan att oroas dig för att de inte ska få den omsorg de behöver. Vi vänar om
den äldre generationen och respekterar dem till de sista andetagen. De förtjänar den allra bästa vård
vi kan uppbringa för lång och trogen tjänst för fosterlandet.

I vårt Sverige ska du med frid i sinnet kunna släppa ut dina barn för att leka, med den
sprudlande glädjen bara ett barn kan visa skall de rumla runt i de glittrande snödrivor, och dansa som älvor över gröna ängar. De skall förundras över höstlövens sprakande färger, och skrattande jaga vårens första fjäril. Du skall aldrig ens behöva tänka tanken att kanske just din oskyldiga dotter en dag träffar den perversa man som släcker stjärnorna i hennes ögon. Mannen som visar det hennes oskuldsfulla ögon aldrig skall se. Mannen som rör vid henne på ett sätt som ett barn aldrig skall bli rörd på. Mannen som krossar och förgör.

I vårt Sverige ska vi svenskar leva, i fred och harmoni, generation bredvid genereation. Vårt Sverige är ännu en dröm, men dagen kommer då folket vaknar.
Ett samhälle byggt på lögner kan gå långt, men lögnerna blir aldrig sanna. Vi kämpar för Din framtid, du sköna Valkyria, men vi behöver din hjälp. Rannsaka ditt inre och sök sanningen.

I vilket Sverige vill Du leva? I det harmoniska land som vi beskriver, eller i dagens Sverige? Ett kaos av rån, mord, droger, våldtäkter, pedofili och onska. Ett kaos av destruktivitet. Nej, res dig ur din sömn och vandra med oss mot den gryende morgonen.

Valet är ditt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej, jag måste bara kläcka in lite tankar här:) brukar inte läsa din blogg, hamnade bara här helt slumpmässigt ikväll. så har ingen aning om vad du har för politiska tankar eller något sånt...

iaf. din text känns väldigt höger/SVD/nationalistiskt vriden av sig. vet inte om detta stämmer nu eller om du har såna tankar alls men ifall att så har jag lite synpunkter;

sverige (och inget annat land i världen heller för den delen) har någonsin levt i den värld du beskriver i texten. den där världen existerar inte! sverige är ett underbart land jämnfört med många andra. så det här med att vi har det "så dåligt", kanske är att ta i lite? tycker du inte? låter lite för mkt som svd-propaganda snack om ett "perfekt sverige"..

det är som sagt därför jag regaera för texten känns ganska vriden och har ett "underliggande" budskap. självklart får alla ha sin åsikt! men att påstå att vi inte kan uppleva allt de du just beskrev att vi INTE kan, är enligt mig att ta i. hela världen är i kaos! js, sverige oxå. men kom ihåg - vi har haft jävligt, jääääävligt tur!

trevlig kväll =)

Lindeberg sa...

Den här texten är ifrån en låt. Jag kan stolt säga att ja, jag är nationalist.

Det sägs att yttrandefrihet existerar i Sverige. Ja, så länge man säger någonting som passar och som folk inte kan bli stötta av. Och jag undrar vart någonstans du bor? Jag bor i Västerås.

Det är det jag beskriver. Jag kan inte säga vad jag vill utan att folk blir arga, jag kan inte gå hem utan att vara rädd, vården är bra, ja, men långt ifrån så bra som den kan vara. Missade du nyheterna förra veckan där en dement man inte hade fått duschat sen midsommarafton förra året?

Pedofiler finns överallt bland oss.

Vi kanske har tur jämfört med andra, men ska man behöva jämföra sig med andra hela tiden?
Jämför jag mig med en dum person är jag Einstein.