måndag 29 mars 2010

My immortal.


Kör på standarden med att köra låttitlar som rubrik. Är nog en liten grej jag har fått för mig. Med tanke på att ungefär hela mitt liv kretsar kring musik och låtar med bra texter och budskap som får en att tänka efter.

När jag lyssnar på My Immortal med Evanescence tänker jag på gamla vänner man haft och inte längre har kvar i livet. Eller, personer man inte har kvar i livet. Det är sjukt hur man kan ha gått igenom så mycket med vissa personer och nu hejar man knappt när man ser dem på stan. Ibland undrar jag om det bara är jag som saknar den gamla tiden? Om bara jag tänker på dem som en gång fanns i mitt liv... Eller sitter de också ibland och tänker på den tiden man haft? Jag undrar om Charlie någongång tänker på mig, på alla galna saker vi gjorde. Tänker på ifall Eve, Amanda och Danni någongång tänker på allt vi gjorde tillsammans och undrar vart sjutton allt det där tog vägen, den där känslan av att ha en samhörighet. Kom igen, vi har känt varann sen vi var små, all den jobbiga tonårstiden med fjortiskärlekar och så vidare. "Don't worry, be happy", min och Eve's mellanmålsmusik, haha. Ja.. Det var tider det.


There's just too much that time can not erase
When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
And I held your hand trough all of these years

Inga kommentarer: