torsdag 18 mars 2010

True love will find you in the end


Jag är sjuk. Det känns som knivar i mina lungor, och de vägrar samarbeta ibland, vägrar fyllas med luft eller när de väl är fyllda vill de inte släppa ut luften igen så jag typ hyperventilerar och tror att jag ska dö. Varför blir jag alltid kanonsjuk när jag väl blir sjuk? Inte lite småsnorig här inte, nej nej, pang på dödssjuk.
Jag sitter här och funderar på vem den nästa i min närhet blir att skaffa knodd. Jag har alltid tippat på att Danni blir det första i vårt barndomsgäng. Får se om jag har rätt i det, nu menar jag ju inte att hon ska bli det NU. Men av mig, Eve, Amanda och Danni tror jag att Danni blir först.
Är väl drygt 10 personer som jag känner som har fått barn/väntar barn/väntar sitt andra barn. Babyboom. Men jag gillart! Blir så glad för allas skull, att de har hittat rätt och ger världen ett nytt liv. Jag satsar på knodd innan 25. Men jag har några saker som ska uppfyllas innan;
- En pålitlig partner
- Ett fast jobb
- Stadig ekonomi
- Boende med plats för en liten en
Låter ju som att jag har planerat i minsta detalj och funderar på att hoppa på första bästa för att förverkliga mina drömmar men nej nej, absolut inte. Jag nöjer mig med att öva på vännernas småttingar ett tag till. Plus att det antagligen är PMS som spökar nu så man blir lite känslosam.
Lindeberg signing out

1 kommentar:

Emma sa...

Haha måste vara nåt som går, hade barntankar förra veckan. Fast lite tvärtom; tänk om jag aldrig får barn? Ingen idé att oroa sig. Vill ha barn innan 30 men efter 26! Vi får se, haha. :) Krya! :*