torsdag 13 januari 2011

Nostalgia Locomotive



I'm looking through my red box of memories
Faded I'm sure, but love seems to stick in my veins you know...

Eftersom vi ska flytta ifrån huset i mitten på mars så håller vi (familjen) på att gå igenom saker, vad som ska slängas och vad som ska vara kvar. Igår gick jag igenom en massa skivor som ligger i datarummet. Helt plötsligt såg jag en skiva med texten "Bilder från stora datorn". Stoppade in den i datorn och det första som kom upp var bilder från 2006, jag tänkte: Jaha det var de här bilderna igen.
Men efter lite laddning så stod det "Sommaren 2005" och mitt hjärta tog ett glädjeskutt. Inte så litet heller. Klickade upp den mappen och det var i princip BARA bilder från tiderna med Kim, Charlie och Daniel! De här uppe är från vår första kryssning tillsammans när jag och Daniel var tillsammans och jättekära. Blev nästan pirrig i magen för att jag återupplevde många minnen på en kort stund. Helt underbart att hitta de bilderna eftersom jag trodde de var borta för alltid. Det ska finnas en skiva till men den har jag tyvärr inte hittat än.

Helt fantastiskt underbart att hitta skivorna. Och då kom jag på att jag och Daniel faktiskt umgicks i somras. Några timmar under Power Meet, jag gick hela vägen från jobbet ute på Hacksta för att möta upp honom vid Lögarängen!
Det var en riktigt underbar kväll och allt var i princip som förut, förutom det där med kärleken då eftersom han har flickvän och jag hade Fröjd då. Men fan vad roligt det var att se honom igen, hoppas på att vi kommer ses nåt mer när han kommer tillbaka till Västerås!

come on, I would still take a bullet for you

Inga kommentarer: