tisdag 1 februari 2011

Februari

Nu är det februari. En och en halv månad tills vi flyttar. 5 veckor till New York, 6 veckor + 1 dag till flytt antagligen, det får vi veta idag för vi ska på möte om lägenheten!
Vinden är nu helt tom, förutom ett badkar som har stått där sen mamma och pappa flyttade in för 26 år sedan, vi vet inte hur de som bodde här innan fick upp det för det går inte igenom vindsluckan. Och just det, det är 3 musfällor kvar också. De får ligga där tills vi fångar de sista mössen. I lägenheten måste vi ha spindelfällor för jag har hört rykten om att det kryllar av spindlar nära vattnet.

Det känns som att jag verkligen behöver packa mer saker. Men jag får liksom inte tummen ur röven för jag har aldrig behövt flyttpacka förut. Eller, jo till Norge men dit tog jag med kläder, lite köksgrejer och mat. Hittills har jag packat ner lite... Öh. Jag vet inte riktigt vad jag har packat, sommarkläder och vårjackor. Och böcker, 3 lådor med böcker!!

Här blev jag upplyft på min faders arm
Här blev jag vaggad trygg i moders famn
Här nötte jag mina första skor..

Ouff. Det är så bittersweet

Inga kommentarer: