tisdag 25 oktober 2011

Lunginflammation?

Jag känner att jag verkligen skulle behöva ta lite nya egobilder, bara freaka ut och ja, bli brutalt snygg på bild igen! Men eftersom jag har gått och varit förkyld i cirka 2 veckor och det aldrig någonsin går över och jag har fått en massa förkylningsfinnar + att mitt hår bråkar med mig och är slitet så har det inte blivit av. Inte för att det gör något för andra, men jag själv vill känna mig fräsch igen!

Så idag har jag tid hos läkaren 15.00, misstänkt lunginflammation sa den supertrevliga sjuksystern i telefonen. Let's hope not!

Idag var det löning, alla är otroligt glada och uppspelta, men är det verkligen något att vara glad för när pengarna försvinner iväg på diverse räkningar och "skulder" direkt? Jag har slängt in pengar på några sparkonton, betalat av på bilen, försäkring och så vidare. Har även gjort upp en ekonomisk plan för november 2011! Vad sjutton är det för vuxenfasoner kan man ju undra?

Men jag är en sån person som har pengaångest, pengar får mig att må dåligt. En härlig dag här i somras hade jag 23.000 kronor på mitt konto och jag hade ändå ångest och mådde dåligt över det. Varför vet jag inte? Jag skäms för att prata om pengar, kan vara för att det alltid har varit ett laddat ämne här hemma från den tiden då jag gick i skolan och festade/rökte/snusade upp alla mina pengar och vägrade erkänna för mina föräldrar när pengarna tog slut.

Så fort samtalsämnet PENGAR kommer upp, då sluter jag mig själv och går och gömmer mig i mitt rum, bokstavligt talat! Låtsas sova, för att inte behöva prata om det. Eller blir arg. Det är ett ganska konstigt beteende, jag vet! Men jag jobbar ju på det nu.

Så jag har skrivit upp på en lapp allt jag har betalat. Och den planerade ekonomin. Och jag ska visa den för mina föräldrar, berätta om det. Herregud vad det tar hårt i hjärtat att behöva göra det, men det är ett steg mot att bli "frisk" från denna ångest.

Nu är det dags för att faktiskt elda upp lite pengar, med andra ord, en cigg. För att jag är skakig i kroppen efter det här. Som en orgasm, lättnadskänsla.

Och imorgon får jag träffa den personen som rockar min värld! Som får mig att känna så otroligt mycket så jag blir rädd för mig själv och jag förstår absolut inte hur jag kan känna såhär! Men det är fantastiskt, han är min inspirationskälla, han får mig att vilja bli bättre och komma någonstans längre med mitt liv.

Inga kommentarer: