torsdag 1 mars 2012

Let 'em know


what we're living and what we're dying for!

Ridå igår. Bofors Karlskoga förlorade borta mot Oskarshamn. Vid vinst hade VIK haft en poäng upp till direktplatsen till kvalserien, men enligt de som var där gjorde VIK en plattmatch och förlorade mot Troja med 1-3. Men är det en sån skräll egentligen att VIK gör bort sig mot de sämre lagen? Nej, det har vi sett år ut och år in.

Människor buar ut laget och jag säger inte att jag INTE skulle ha gjort det om jag sett matchen. Men att sedan gå och kräva en ursäkt, betald resa till Örebro imorgon och så vidare.. Javisst, "lugn och fin, Mats Waltin" kommer man inte till kvalserien på. Och visst att han gör en dålig insats som tränare. Och att Helmersson är en jävla pajas. Men meningen med att vara supporter är väl ändå att man ska kunna kritisera sitt eget lag, att man ska följa laget i medvind OCH motvind?
Jag kan inte påstå att jag är så fantastiskt sugen på att åka till Örebro imorgon då det inte gäller något, men en hatmatch är alltid en hatmatch, ett möte med Örebro är alltid ett möte med Örebro. Kommer ni ihåg, för några år sen, då vi åkte till Leksand då vi inte hade ett skit att spela för? Säsongen var redan över. Men vi åkte dit och tog "sommarlov". Med shorts, 100 badbollar och en banderoller med solsken och en strand och jävligt glatt humör?

Jag försvarar absolut inte VIKs insats (?) igår, eller brist på vilja och styrka. Men jag tänker då inte dras med i snacket om att vi kräver ursäkter och betalda resor. Det är 50 spänn vi har pungat ut (jag vet att det sammanlagt blir sjukt mycket mer än så om man räknar över hela säsongen, och alla dessa år... men just denna resa)

Det är inte JAG som sagt något sånt. Och jag är ändå sugen på att åka till Örebro och stöka om lite grann. Så tagga till nu förfan! För även om det inte är något att spela för då vi har säkrat 4e plats, så är det ändå Örebro borta!

INATT JAG DRÖMDE OM EN STAD
DÄR INGEN VILLE BO
DEN STADEN BÄR ETT SMUTSIGT NAMN
DEN HETER ÖREBRO!

Inga kommentarer: