måndag 12 mars 2012

Truly. Madly. Deeply.

I love you more with every breath, truly madly deeply do.
I will be strong, I will be faithful because I'm counting on a new beginning

Säsongen är över för vår del. Toppar och dalar. Även fast dalarna har varit djupare än vad topparna har varit höga. Det är tomt på ord. Känslan kom ikapp mig igår när jag kröp ner i sängen efter att ha varit på min sista match för säsongen, Oskarshamn borta.

Den tomheten som kommer, när Runken hoppade ur bilen och sa "vi hörs!". Det sjunker liksom in, att det inte blir mer nu. Inte på flera månader. Känslorna kommer inte ut i ord. Jag lägger halsduken på tvätt, packar ner den i en kartong och den hänger med mig till min nya bostad, tills det är dags att dra på den igen. Sätta på Thunderstruck med AC/DC igen. Ta de jobbiga trappstegen upp till klacksektionen. Träffa familjen igen. Klappa händerna röda, skrika sig hes och åka på sjuka resor.

Mina ord efter matchen igår;
"tackar" gulsvart för denna säsong. En skitsäsong där man inte kan prestera under press, än en gång misslyckats totalt med PP-spelet och vikt ner sig totalt. Kass tränare, inte en målvakt man kan lita på och en lagkapten som borde lagt ner långt innan han ens kunde stå på skridskor. Stora förändringar till 12/13 önskas.


Inga kommentarer: