onsdag 16 december 2009

Promenaden


I måndags gick jag och Skägge ut och gick. Trodde det skulle bli en vända runt Bäckby sen hem, men icke. Jag gick hemifrån tio över sju och var inte hemma förrän tio över tio.

Vi började gå mot Hacksta, sen gick vi nästan hela vägen fram till hans föräldrars stuga men vi sneddade mot flygfältet. Gick förbi kraftvärmeverket, kom till Sippan och svängde över den branta bron där. Gick hem till Ryttinge för en liten paus och efter det dog krafterna.

Gick över hela Hammarby och sen till Bäckby där Skägge skulle sova, jag skulle gå den sista biten själv. Dum som jag är tar jag en omväg, lyckas gå vilse, mobilen dör och jag var så slut så jag inte ens hade ork att hålla i min cigg. Kissnödig och törstig. Extrem överlevnad.

Kom hem 22.10 ungefär efter många om och men, men det var mycket trevligt och jag skulle inte tveka att göra om det. Dock bekvämare skor kanske, haha
(bild från förra vintern, malin fick vara med på ett hörn också)

Inga kommentarer: