tisdag 2 november 2010

Enclave.

the only thing worth to treasure
are the people that actually care
then why are there still a tear in your eye?

Det är ju så himla roligt det här med singellivet. Helt plötsligt räknas man inte för de personer som lever i par. Liksom, det är ju mycket roligare att vara ungefär 20 år och BARA träffa andra par?

Det är lite roligt när man tänker på det där, pratade med Robin om det i lördags. För nästan exakt ett år sen bodde vi i princip hemma hos Anders från fredag-söndag. Gjorde vi inte det pratade vi varje dag, minns nog inte en enda dag då jag inte fick ett sms från Anders där han frågade hur det var. Vi kikade på film och drack te i mängder och jag frös halvt ihjäl på hans balkong när jag skulle ut och röka.
Det var många galna kvällar/nätter i den där lägenheten med killarna. En natt sov jag till och med där ensam med Robin när Anders var ute på äventyr. Med hans blivande flickvän.

Var jag inte med dem så var jag med brorsan Kim + Jockas, Dennis och Rickard var med på ett hörn ibland. Vi hade söndagsmys väldigt ofta med film, vi sov i högar efter partykvällar. Väcktes av en alltid lika morgonpigg Jockas som hade ordnat med kaffe.

Och nu? Jag har inte pratat med Kim på över en månad. I lördags när jag var på Halloweenfest träffade jag Anders för första gången på månader och växlade några få ord. Jockas är allmänt off, jag försöker i alla fall styra upp så vi ses men får inget svar. Dennis är nog ofta med sin tjej men han är den enda som i alla fall verkar ärligt glad att träffa mig när det väl händer. Sist var den 14onde augusti. Det är snart 3 månader sen.

Alltså bara för att jag är singel betyder inte att jag är spetälsk? Jag var nog likadan när jag var tillsammans med Crille. Men snälla rara, jag var 17 år när det hände! Men fine, vill ni hellre vara med era tjejer och andra par så var det. Jag är inte arg, bara jäkligt besviken och ledsen för att mina närmsta vänner totalt skiter i mig. Jockas, dög jag bara när Carro inte fanns där?

Det gör så jäkla ont att ni inte bryr er längre. Men det kanske är nu ni visar era rätta jag. Jag vill ju egentligen säga det till er face to face men det är sjukt svårt när man inte träffas. Right?

Inga kommentarer: