tisdag 17 mars 2009

Vissa dagar vill jag bara skita i allt...

... och börja jobba istället. Typ en dag som den här. Imorgon har jag prov på bränslesystemet + bränslets väg + smörjsystemet + elsystemet + kylsystemet. Det känns inte så jättespännande med lastbilar längre. Förut när jag såg en lastbil kunde jag drömma mig iväg och tänka till den dagen då jag äntligen skulle få köra runt i Sverige i en egen. Nu för tiden när jag ser en så kollar jag på den som kör och tänker "undrar ifall han/hon hade samma helvete som jag/vi har för att komma dit de är idag?" Pluggande, körande (en dag i veckan, resten av tiden ska vi plugga röven av oss). Alla papper som ska fixas, allt som ska finnas i huvudet. Jag har gått i skolan i över två månader, jag har fortfarande inte fått några pengar från CSN för att det krånglar, jag har inte fixat körkortstillståndet eftersom det krånglar. Jag orkar helt enkelt inte göra det.
Just nu vill jag bara gräva ner mig under täcket och låta det bara glida på. Jag funderar på att söka jobb istället. Eller inte funderar men det skulle vara så skönt att slippa det här för att allt går bara fel ändå. Det är illa när man redan har börjat räkna ner hur många dagar det är kvar tills vi slutar, när man på söndagen tänker: Åh nej, inte skola imorgon igen.

Men jag kan inte hoppa av. Jag har inget jobb, ingenting. Och mamma och pappa har lagt ner så mycket pengar på det här och jag vill inte göra någon besviken.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Håll ut, Det ordnar sig säkert på något sätt. Du kommer vara stolt sen när allt är klart..:D
Du klarar det ska du se. Vet att du gör det!! kramar

Anonym sa...

linda du kan ju inte förvänta dig att du ba ska vakna upp en dag och va klar lastbilschaufför. tre dagar skola i veckan borde inte va så jobbigt alltså. tänk såhär att när du är klar är du liksom välbetald lastbilschaffis, det va ju din dröm, eller?! du kan ju inte ba ge upp och tvivla bara för att du tycker att det är jobbigt/tråkigt i skolan .. så är det att va "vuxen" liksom. älskar dig! / storasyster,