fredag 5 juni 2009

The Doctor

Jag mår inte bra för 5 öre. Feber antagligen, kan knappt svälja osv. Så jag ringde doktorn imorse, ska göra halsprov och snacka med doktorn. Jag gissar på halsfluss och då kommer jag få käka pencillin! Fast jag tänker inte börja förrän på söndag för imorgon är det faktiskt Sveriges nationaldag, Sverige möter Danmark i VM-kval och fest. Så... ÖL! Men men..

Igår var jag i alla fall i Sthlm, körde pappa & Tobbe Lundqvist dit (gammal VIK spelare, woho). Jag körde dit. Mitt inne i stan var vi och virrade. När vi väl hade släppt av pappa och Tobbe så hittade jag och Crille ett parkeringshus men vi fick göra U-svängar och köra i buss/taxifilen för annars skulle vi inte komma fram. Väl nere i parkeringshuset fick jag panik, så Crille fick ta över ratten. Bröt nästan ihop, att köra i Sthlm var det värsta någonsin! När vi väl kom upp ur garaget (som kostade 16 kr per 10 min) så såg vi att vi tydligen hamnat mitt på Stureplan! Scheisse. Kändes lite pinsamt att ila runt där utanför Sturecompagniet eller hur fan det stavas. Efter vi hade käkat flyttade vi på bilen, ställde den precis utanför Stadion istället, där pappa & Tobbe var och kollade på The Boss.
Crille och jag gick runt i regnet, satte oss utanför med paraplyerna. Det var rätt kul för vi såg rätt in på Stadion så vi fick också se Bruce live, men gratis! Efter några timmar i regnet höll vi på att frysa arslet av oss så vi letade på 7eleven och tog en kaffe. Så såg vi faktiskt Johan Elmander gå förbi. Och någon till men vi såg inte vem det var för han hade luva på sig, det var inte Zlatan iaf.

Hämtade gubbarna lite senare, och de hade suttit på samma läktare som hela landslaget, Per Gessle, Marie Fredriksson (med familj) och Tomas Ledin m.fl. Häftigt. Crille fick köra hem, jag orkade verkligen inte... Men det var nice!

Inga kommentarer: