tisdag 16 september 2008

CRILLE HAR FÅTT JOBB!

Woho, grattis till min älskade pojkvän som faktiskt har fått jobb i Norge. Det är helt sjukt hur glad jag är för din skull!!! Nu önskar jag bara att jag kunde ha samma tur att få ett jobb, och att vi kan fixa en lägenhet. Vi ringde på två idag men ingen svarade så vi mailade istället. Sen ringde en kille upp oss, och han ska höra av sig igen typ på torsdag om vi kan få kolla på lägenheten. Det är bara det att det är så sjukt jäkla dyrt.
Nyss small det till i rutan till datarummet, jag trodde det var snorungarna som kastade ägg eller äpplen på fönstret så jag sprang ut barfota och skulle jaga dem men jag såg ingen så jag gick in och hämtade en ficklampa för att se vad det var som hade smällt till. Det var inte alls nåt äpple, det var en stor falk. En fågel alltså. Fast det var nog en bäbis för den var inte så extremt stor. Nu får den sitta utanför fönstret här så får vi se ifall den piggnar till eller ifall den är död imorgon bitti.
På tal om imorgon. Det är premiär. Hockeypremiär. Det pirrar i hela mig. Vi ska dra till Nybro imorgon, ca. 40 mil härifrån. Men det är det såklart värt! Man missar fan inte en premiär.

Som av en drog, jag är helt fast
Allting är gulsvart dag som natt

Inga kommentarer: