tisdag 9 september 2008

Norge here we come!

Crille har antagligen fått jobb i Norge redan och jag sitter och kollar runt lite grann ifall jag också kan fixa något jobb innan vi kommer dit. Jag hoppas på det bästa. Men det är ju det att våra planer på att flytta dit i mitten/slutet av oktober är ändrade, vi kanske måste flytta redan innan den här månaden är slut. Helt plötsligt känns allting så stressigt, vi måste hitta någonstans att bo, vi måste fixa en massa saker med personnummer och så vidare. Och vi måste köpa dammsugare, kastruller, tallrikar, glas, bestick.. you name it. Allt som man måste ha när man ska bo själv. Det känns som att alla mina pengar på mitt sparkonto kommer att försvinna innan vi åker dit? Och jag måste köpa kläder. Man vet ju aldrig hur vädret är i Norge, jag har aldrig varit där. Jag hoppas på en redig vinter med massa snö, och alla går runt i Lusekoftor och toppluvor. Och vi kommer leva i ett enda stort Norgeskämt i ett år. På ett ungefär.
Helt plötsligt känns det som att det är så nära, nu vet jag ju inte ens när vi måste flytta. För nu är det ett måste när Crille har fått jobb. Jag ska hinna säga hejdå till alla, men jag hoppas att vi får besök i Norge. Annars blir jag ledsen.

Hey hey, I wanna be a rockstar

Inga kommentarer: