tisdag 23 september 2008

SHOPPING!!

Idag har varit en hektisk dag. Det började med att jag gick till Bäckby för att äta lunch (köttbullar & potatis) hemma hos min mormor med henne och mamma. Efter lunchen gick vi ner i tvättstugan och tvättade, vek, manglade, torktumlade, hängde in i torkskåp och så vidare. Sen runt klockan 14.00 kom vi iväg till Tuna Park. Efter en timmes strosande där inne så kom jag ut med bara 2 stora t-shirts från Gina Tricot. Jag och mamma blev arga över att vi hade åkt så långt (ca 3,8 mil) för att inte hitta någonting. Så vi åkte hem till kära Västerås och gick på stan. Där blev det däremot shopping för hela slanten. Men mamma hittade inte någon kappa, och tröjan hon ville ha från Lindex fanns inte i hennes storlek. Och de skor jag hade spanat in i Tuna Park fanns inte någonstans i Västerås. Så vi bestämde oss för att åka tillbaka till Eskilstuna (då var klockan ca. 18.30). Men först tog vi en måltid på McDonalds för att ge oss nya krafter. Sen var det bara att åka till Tuna Park. Jag köpte skorna, mamma köpte sin tröja, en kappa, ett par skor och en halsduk. Och jag köpte trosor, haha. Jag är beroende av trosor. Så min nota för dagen slutade på 2578.50 kronor. Nu är jag fattig. Men jag har fortfarande några tusen på sparkontot.

  • Skjorta (Gina Tricot: 199 kr)
  • Brun stor "t-shirt" (Gina Tricot: 149 kr)
  • Blå stor "t-shirt" (Gina Tricot: 149 kr)
  • Jeans (Gina Tricot: 499 kr)
  • Strumpbyxor (Gina Tricot: 99 kr)
  • Svart kappa (Cubus: 499 kr)
  • Brunbeiga boots (Din Sko: 399 kr)
  • Grå v-ringad tröja (Cubus: 199 kr)
  • Svart v-ringad tröja (Cubus: 199 kr)
  • Trosor (H&M: 129 kr + 79 kr)
  • Strumpor (H&M: 79.50 kr)

Däremot ska den gråa v-ringade tröjan bytas mot en orange/gul. När jag och mamma kom hem satte vi oss framför tv:n med varsin öl och kollade på "Maria Wern - Främmande Fågel". Den serien är sjukt bra. Och min gullunge har hört av sig också, med en massa söta sms. Det kan nog vara bra för oss att vara ifrån varandra ett tag också, det var länge sen han skrev så sött som han gör nu.

Min mamma är bäst i världen

Inga kommentarer: