söndag 9 augusti 2009

Helgen som varit

I fredags var jag, Crille och Tom hemma hos Tabben och drack lite öl och kollade på "Tratten och Finkel", jag lyckades somna i nån obekväm ställning i Tabbens übertrånga fåtölj, men men.. Det var skönt att sova. De väckte mig vid elva eller något för då skulle vi ut och åka lite bil, de jävlades för att de sa att jag hade snarkat. INTE SANT, jag snarkar aldrig. Haha. Vi åkte hem tidigt och avslutade kvällen med lite mat från McDonalds i Crilles lökiga vardagsrum.
I lördags var vi tvugna att gå upp "tidigt" för att vi skulle iväg på Lucas dop. Ungefär halv ett var vi framme i Badelunda kyrka och mötte upp Sandra, Robbin, Lucas och Johan. Jag fick sitta utanför och dega tills ungefär tio i ett tills Åke kom, jag ville inte direkt gå in själv bland deras släktingar där jag inte kände någon.
Sen ringde klockorna och då kom Sandra, Robbin, Crille, Johan och Lucas ut, blev helt tårögd när jag såg Crille gå och bära Lucas (han är gudfar till lillkillen). Det var ett jättefint dop och man riktigt såg hur stoltheten lyste i både Sandras och Robbins ögon. Lucas var tyst genom hela dopet, han somnade till och med! Efteråt åkte vi och fikade i Irstas församlingshem, stort som fan och massa gott fika som Sandra hade fixat :)

Efter dopet blev det Spicy Hot med Crille & Haga, sen fixade vi oss lite grann och drog hem till Tabben på inflyttningsfest. Mycket trevligt. Men idag var man skapligt seg.
Btw, jag kan åka longboard nu!!! Med lite hjälp, haha.

Btw 2; Det är hockey på onsdag <3

Inga kommentarer: