måndag 16 november 2009

Welcome to the black parade


Do or die - you'll never make me
Because the world, will never take my heart
You can try, you'll never break me
You want it all, you wanna play this part

I won't explain or say I'm sorry
I'm unashamed, I'm gonna show my scar
Give a cheer, for all the broken
Listen here, because it's only you
I'm just a man, I'm not a hero
I'm just a boy, who's meant to sing this song


---------------------------------------------------------------------------------------

Alltså tydligen finns det folk till allt, det är nästan pinsamt. Hur gör man för att få någon förstå att det de gör är FEL och att de sårar andra? Hmm. Bojkotta, bara försvinna från världens yta helt iskallt kanske. Låtsas att man bytt nummer och flyttar i smyg, byter namn. Det är nog lättare det än att försöka få någon att förstå en sak. För jag vet att jag kommer få tokryck, jag kommer skrika och härja och säga elaka saker som kanske sårar men borde jag bry mig när du gör såhär mot folk runt omkring dig?

Förresten, jag köpte Solo igår (ja, jag är lastbilschaffis som alltid är osminkad till jobbet och har typ slitvänliga kläder på mig men det betyder inte att jag inte är tjejig i smyg, så..) och så hade Calle Schulman skrivit en krönika.
Det handlade om att det är omvända roller nu, killar är känsliga som vill prata känslor och ta det lugnt medans vi tjejer pratar sex & fylla och går fram till killar och säger; ÖÖÖH, ska vi knulla. Och killarna svarar: Kan vi inte bara prata?

Och det verkar faktiskt stämma när jag väl tänker efter hur jag & mina tjejkompisar är och hur vissa av mina killkompisar är. Haha, ganska roligt egentligen men, ja, vi tjejer får väl skärpa till oss då så killarna får känna sig lite macho igen och som att de har makten. Men ja, bara för att man knullar betyder inte det att man är kär, inte från nåt av hållen, bara så folk vet det om ni inte hade kopplat än, haha.

Inga kommentarer: