onsdag 21 januari 2009

3 dagar på Edströmska

Dag 1: Natten till första dagen i skolan låg jag i min säng och grät som ett barn för att jag var så nervös och osäker på ifall det verkligen är det här jag vill bli. Jag somnade vid fyratiden kanske sen var det bara att pallra sig upp klockan sex. När jag kom till skolan träffade jag Sanna som också kom en vecka försent, trevlig tjej från Vänersborg. Lärarna sa att vi hade sjukt mycket att ta igen eftersom vi kom en vecka försent men hela måndagen slappade vi bara och hade extralång lunch och slutade tidigare. Grät hela måndagskvällen också.

Dag 2: Hade lektion med Zana hela dagen men det var ungefär samma sak som dagen innan, sen fick vi göra ett prov på vägskyltar, det gick åt helvete! Extra lång lunch och slutade tidigare. Sen åkte jag iväg med Marre och hon var också ledsen så båda satt i bilen och grät i flera timmar, jag kan inte sätta fingret på vad det är riktigt men det är så jävla mycket som känns åt helvete just nu. Skickade iväg ett SMS till Anders och frågade om han skulle på hockeyn men han skulle kolla hemma så jag gled över dit och kollade på matchen och drack några öl. Väldigt trevlig kväll även fast det blev förlust!!

Dag 3: Körtest. Köra slalom genom koner framåt och sen bakåt. Det gick åt helvete rent ut sagt och Zana var så jävla okänslig och sa: Varför går du ens här om du inte kan backa i slalom med en bil? Så jag blev förbannad och åkte ner på stan och träffade Maria och Micca. Släpade med mig Marre till Erikslund och käkade korv och var allmänt förbannad. Har också fått veta att vi ska börja köra lastbil om 2 veckor. Kaos.

Jag har ingen aning om hur det här kommer gå, eller om jag ens kommer orka, både fysiskt och psykiskt. Det visar sig hur det går, jag hoppas på det bästa! Härligt att jag har Patrik som lärare, hade jag haft Zana skulle jag inte stå ut.

Inga kommentarer: