söndag 18 januari 2009

Linda on ice

Hur gick det till? Jag somnade vid halv fem inatt och klockan åtta ringde min syster och väckte mig och jag var sjukt pigg! Min pappa var snäll och hjälpte mig att göra varm O'boy, sen blev det frukost i bilen, banan on the run. Det känns som jag måste börja mig äta samtidigt som jag kör med tanke på att jag nu (om jag klarar det) ska bli lastbilschaufför, då har man icke tid att stanna stup i kvarten för att käka. Jag styrde bilen mot Skultuna och dunkade Rockklassiker på megavolym. Väl framme i Skultuna sprang jag på Pontus halvvägs till hallen, jag var tvungen att gå tillbaka till parkeringen för att hämta hans vantar i hans bil för han orkade inte gå själv. Lite kul att han ens vågade prata? Jag trodde att han var blyg, haha. Sen snörade jag på mig grillorna sen var det bara att åka i full fart på isen... Eller... Snarare Bambi på hal is, men jag ramlade inte i alla fall och idag hade jag rätt bra tempo mot förra gången. Jag och Sandra tränade på att skjuta puckarna i mål, vi turades om att vara målvakt, Jensa - du har ingen chans mot mig! Haha. Nu är klockan tolv och jag håller på att somna känns det som, men jag ska kämpa för att hålla mig vaken hela dagen så att jag somnar lätt ikväll. Man ska ju upp pisstidigt imorgon, Sandra skulle ringa och väcka mig vid halv sex, herregud. Måste man så måste man.
Ikväll kommer Sandra, Micke, Homer & Prutten på middag, för Prutten fick en transportbur igår, rosa & vit. Så nu kan båda kissarna hälsa på oss, mysigt.

Inga kommentarer: