onsdag 28 januari 2009

De senaste dagarna


Ja vad finns det att säga? Skola i måndags, fick en ny PBL-uppgift och jag har noll kommunikation med Andreas i min grupp verkar det som? Skitbra, eller inte. Vi har fått en uppgift om arbetsmiljö, så vi delade upp så att vi fick tre frågor var. I tisdags var det dags för skola igen och vi fick en utskällning av lärarna eftersom vissa inte ens hade pratat med sina gruppmedlemmar om hur det skulle göras och bara åkt iväg? Så hädanefter får vi bara arbeta med PBL i skolan, det är ju underbart eftersom vi har 4 datorer på 23 elever i klassen plus många gymnasieelever i T-huset. Bra tänkt. Jag gjorde i alla fall klart mina frågor på ungefär 3 timmar igår, och Andreas gick hem för han var sjuk eller kanske "sjuk", jag vet inte vad, och han sa inte till mig heller utan jag fick reda på det flera timmar senare. Underbart. Så vid 12 tiden åkte jag hem till mitt hjärta som var kvar på Skälby och väntade på mig. Det blev att käka upp matlådan sen åkte vi hem till Rönnby, Crille drog iväg och gymmade och jag somnade i hans säng. 9 timmars sömn på 2 nätter är ingen höjdare.
När han kom hem hade han med sig BK (Angelica, våra män är bäst, de vet hur man gör oss glada, haha) sen tog vi en dusch tillsammans, härligt för då lyckades jag bli pigg men samtidigt såg jag ut som en panda med allt smink som rann, haha. Vattenkrig kan man aldrig bli för gammal för. Tog en tur till Maxi med Åsa också, träffade Xana för första gången sen studenten! På kvällen kom Tabben (nej förlåt, HAMPUS) hem till Crille och de spelade NHL, sen åkte vi till McDonalds (tjockisvarning). När vi kom hem blev det en massa mys och imorse var vi tvugna att gå upp jättetidigt för Crille skulle åka till Sthlm och jag var tvungen att skjutsa honom till stationen.
Resten av min dag har bestått av att sova, äta, sova, vila, sjunga, kolla på tv, läsa och faktiskt så har jag lyckats städa lite grann och jag installerade nyss Word och sånt där, så skönt. Ikväll blir det till att träffa Marre, vi måste planera vad vi ska ha på oss på fredag! Ifall jag får nån biljett ens.

Inga kommentarer: