måndag 19 oktober 2009

Use somebody


Dags att tända upp lite ljus osv här hemma, dock vet jag inte om jag kan tända vaniljljusen samtidigt som jag tänder äppel/kanel-ljuset? I-landsproblem, jag har alldeles för många dofter att välja på! Buhu. Man kanske ska läsa en bok, eller kolla på The Amityville of Horror, men den är så läskig så jag bangar nog på det idag också.
Utfodring snart, pappa ska värma lite köttfärssås som mamma har gjort innan hon åkte iväg på möte. Dags att pappa & jag lär oss laga mat snart?
När mamma var på Mallorca för drygt en månad sen så åt vi köttbullar & makaroner en dag sen var det typ bara skräpmat, det är ju förjävligt. Pappa fyller 50 nästa år och jag fyller 21 men vi kan ändå inte laga mat.
Jag har två kokböcker, Rutiga Kokboken och Den galne danskens kokbok. Den rutiga är bra, där står det hur man kokar potatis men ändå misslyckas jag. Den galne danskens kokbok är det bara lyxrecept i och allt ser ut att smaka skit ändå. Jag tackar gudarna för Spicy Hot!

Inga kommentarer: