tisdag 25 november 2008

Bäckbydoktorer alltså.

- Hej, så hur mår du?
- Öh, jag mår skit, jag har hostat i 4 veckor och det går inte över.
- Hmmm, okej. Är du gift? Går du i skolan eller arbetar? Bor du ensam?
- Öh nej, jag är inte gift, jag är arbetslös och bor med mamma och pappa, de har inte blivit smittade av mig så...
- Hmm, ta av dig jackan och tröjan så ska jag kolla dina öron.
- Okej?
- Inget fel i öronen, gapa och säg "AAAAH"
- Aaaah!!
- Nej det är inget fel på halsen, jag ska lyssna på dina lungor, ta djupa andetag.
- *andas djupt*
- Nej det är inget fel på dina lungor heller, har du tagit prover idag?
- Nej det har jag inte.
- Okej, fortsätt ta Mollipect och blir det inte bättre så får du komma tillbaka.
- Öh, okej?
- Ha en bra dag!
- Mm tack detsamma.

Jävla skitdoktorer på Bäckby Vårdcentral. Jag har mått piss i 4 veckor och hostar snart upp mina lungor, jag hade såhär förut och då fick jag pencillin. Nu fick jag inte ens ta prover och det var inget som var fel enligt honom. Nehe. Så varför höll jag på att dö halvvägs hem från Bäckby? Jag var tvungen att GÅ med cykeln för jag hade så ont i lungorna och hostade så jag nästan spydde. Det blev kolsvart framför ögonen och jag trodde att jag skulle svimma. Men nej, det är inget fel. Vi säger så.. Jag vill bli frisk!

Inga kommentarer: