torsdag 22 maj 2008

Cash Is King

Ja då menar jag inte Cash som i pengar, utan Johnny Cash. Sångaren. Legenden. Jag kan inte få nog av att lyssna på hans musik, jag förstår allt vissa människor kanske inte tycker om att lyssna på halvkassa inspelningar. Men.. Johnny Cash är kung, nästan mer kung än vad Elvis är. Hans texter, själva rytmen i musiken... Den perfekta musiken för den perfekta hemmakvällen, eller kvällen när man sjunger allsång med sina vänner. Tyvärr upptäckte jag Johnny Cash för ungefär ett halvår sen max, jag visste vem han var men orkade aldrig engagera mig i att hitta hans låtar eller köpa en skiva. Men nu, ja... Texterna passar in överallt, det finns en text för allt.

För många blev han kanske känd i filmen Walk the Line. Jag har inte sett den filmen än, men jag borde kanske göra det. Så att jag får veta lite mer. Det finns få artister som berör mig så mycket som just Johnny Cash. Cash is King!

One of these days and it won't be long, I'll rejoin them in a song
I'm gonna join the family circle at the Throne




Inga kommentarer: