fredag 23 maj 2008

Mitt ryggproblem!

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=26066

Skolios, det är tydligen det jag har. I alla fall enligt skolläkaren och så vidare. Jag går hos en sjukgymnast som heter Paolo och en gång i veckan knäcker han till min rygg så att den blir helt okej. Men ju längre tid som har gått sen jag började gå dit, så blir allt bara värre. Det är inte hans fel, det är bara så min kropp är. Och jag vill få ett slut på det, för jag fungerar knappt som en vanligt tonåring längre, jag måste nästan hela tiden anpassa mig efter min rygg och hur ont det gör. Det är inte roligt, inte ett dugg. Men det är bra att mina vänner förstår i alla fall hur det står still, att de vet om vad problemet är. Men jag tror att det är något mer än skoliosen. Jag har läst och läst och läst, men ändå är inte alla frågor besvarade.

Jag vet att jag måste träna upp min rygg mer för att försöka undvika större problem när jag blir äldre, när jag ska lyfta upp bäbisar så är min rygg helt slut efter det. När det har vart riktigt illa kommer jag knappt upp ur sängen, och kan inte stå länge.

Jag tycker inte synd om mig, men jag vill få ett slut på det här helvetet!



Inga kommentarer: