onsdag 14 maj 2008

Jag hatar människor som glider på räkmackor.

Jag läste nyss blondinbellas blogg (www.blondinbella.se) och jag förstår inte hur det finns vissa människor som kan glida på en räkmacka hela livet? Jag pluggar arslet av mig för att förhoppningsvis få en bra framtid med fast inkomst. Jag gissar på att hon lever på sin rika pappa som antagligen har bra kontakter och har gjort henne till rikskändis. Jag menar, herregud, de ska göra en realityserie om hennes liv? Alltså, det livet där en sjuttonåring ska gå runt på stan och shoppa för pappas pengar, och dricka vin (enligt hennes blogg) fast hon inte ens har fyllt 18 och inte ens får gå på krogen? En realityserie om hur hon går på invigningar av fina ställen och dricker champangen? Är det ingen som kollar åldern där eller? Det är olagligt. Och så fotar hon vad hon har på sig, och vad förvånad man blir då! Hon ser exakt ut som alla andra överklassbrudar från Sthlm.

Jag blir så trött på människor som glider in på räkmackor och inte visar någon sympati för vanliga Svensson, eller vanliga familjen Ali för den delen. "Vadå? Får inte du 20.000 av dina föräldrar för att du behöver köpa en balklänning? Får du inte en sprillans ny bil om du gråter lite inför pappa?". WTF liksom? OCH JAG STÖR MIG PÅ ATT BRUDEN INTE ENS KAN STAVA. Eller är det på grund av för mycket "viiin" som hon har problem att pricka tangenterna?
Jag blir så trött så att jag vill spy!! Fine, det skulle vara härligt att ha mycket pengar, men måste man få en realityserie om sig för det? Bah, jag totaldissar hennes blogg från och med nu. Kan väl gå in och läsa då och då, men det stör mig att för varje gång jag går in och läser och skrattar, så får hon några extra kronor i plånboken. Får hoppas att hon betalar skatt, skänker pengar till välgörenhet. Och så hoppas jag att de som bjuder henne på alkohol åker dit för att ha bjudit en minderårig.

Dock är jag lycklig att Tre Kronor har tagit sig till SEMIFINAL! <3>

Inga kommentarer: