tisdag 6 maj 2008

Det var då ett jävla tjat!

Fan vad jag hatar att ta studenten om en månad. Jag är så himla trött på att höra tjatet: Vad ska du göra efter studenten? Har du några planer? Vad ska du bli? Sök jobb! Har du bokat några körlektioner då? Bla bla bla bla bla... Jag är så jävla trött! Det är mitt liv, min framtid och ingen ska lägga sig i den om de inte har något positivt att säga.

Jag kunde ha haft ett jobb efter studenten, ifall jag bara hade fått gå den utbildning som jag ville gå på, men nej! Mamma och pappa ska bestämma allting och sen tjatar de att man inte har något jobb eller inte har sökt till högskolan. Varför ska JAG söka till högskolan? Det har gått skit för mig under hela gymnasietiden eftersom jag gick en linje jag inte ville gå. Jag orkar inte bestämma mig nu vad jag ska bli, jag vill bli lastbilschaufför, eller målare, eller möjligtvis massör. Men nej, jag fick inte gå på fordon, tjohej, nu har jag inget jobb. Vad har jag för nytta av att ha setat och pluggat något tråkigt skit i tre år som jag ändå inte kommer ihåg någonting av? Varför har jag läst ända till matte C? Jag kan ändå bara plus, minus, delat och gånger. Med andra ord har jag inte lärt mig ett skit under de här tre åren. Hade jag gått på en praktisk linje istället, så hade jag i alla fall haft en grund för att SEN plugga vidare på högskolan om jag ville, men om jag inte kom in hade jag i alla fall haft jobb, ganska så säkert.

Jag blir så jävla trött på det här, det är mitt liv och min framtid! Jag är redan så stressad som det är, då behöver inte folk komma och tjata på mig om hur mitt liv ska vara.

Inga kommentarer: