fredag 1 maj 2009

4:e augusti 2004


... en dag jag aldrig glömmer. Den fjärde augusti satte vi oss i bilen, jag, Eve, pappa och Stefan. Färden gick mot Örebro. Jag var så nervös så att jag knappt kunde äta. Det var en av sommarens varmaste dagar och vi glassade i shorts och t-shirt. Pappa och Stefan släppte av oss och vi gick in. Eyravallen i Örebro. Vi stod och köade och svettades, när vi väl kom in sprang vi längst fram och där stod vi hela kvällen. Förband; Pugh Rogefeldt och Latin Kings. När vi hade stått där i solen och svettats och varit törstiga i flera timmar så kom äntligen GYLLENE TIDER in på scenen. Per Gessle. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv, vi stod och skrek och sjöng med och hoppade och hade oss. Tyvärr svimmade jag av en sekund eller två och fick ÄNTLIGEN lite vatten, jag hade inte druckit på säkert 4 timmar. Tänk det + flera tusen personer som står och trycker på. Jag grät till Billy, samtidigt som jag svimmade av. När de avslutade med "När alla vänner har gått hem" vände jag mig om och kollade mot scenen. Fan vilken underbar dag det var. Jag kom och tänka på det nu när jag sitter och lyssnar på Gyllene Tider. Jag hörde; "Det är över nu, men jag kommer ihåg alla dagar med dig".
Tänkte tillbaka på tiden då jag och Eve gjorde allt tillsammans och när vi inte var med varandra så pratade vi jämt i telefon. Vissa minnen sitter så djupt i hjärtat att de aldrig kan raderas. Jag vet, eller jag hoppas och tror, att innerst inne så saknar Eve mig också. Speciellt de dagarna vi hade. Men de (Eve, Amanda och Danni) vet att jag alltid kommer finnas där för dem när de behöver mig.


Gyllene Tider 2004 - mitt bästa minne med Eve

Inga kommentarer: