onsdag 27 maj 2009

Fiske!!







Jag kom hem vid 22.30, har varit och fiskat med pappa, Micke (syrrans kille) och Crille (polacken, Mickes kompis). Vi kom dit vid halv sex och började fiska nästan direkt. Det spöregnade på vägen dit men solen kom fram precis när vi kom fram till sjöarna så det var rätt skönt. Förutom att det blåste. Sen grillade vi korv, Crille hade fått 2 pyttesmå aborrar (sjukt roligt eftersom han precis köpt ett nytt drag för 109 kr och han får upp aborrar som är mindre än draget typ). Micke fick upp en regnbåge på tredje kastet men den var liten så han slängde i den. Efter korven fick Crille upp en till aborre och Micke fick en regnbåge som han behöll. Pappa tog också upp en regnbåge men kastade i den igen.
Jag stor där och kastade några kast, pappa stod några meter bort så jag frågade om han hade napp, samtidigt som jag frågade det började det rycka i mitt spö!! Vevade och vevade men jag trodde jag hade tappat den för den gjorde inget motstånd. Ryckte till så att kroken skulle haka fast i käften på den, sen var det bara att fortsätta veva in. Ungefär en halvmeter från kanten, jag såg fiskjäveln också, så rycker den till och kommer loss! Fan vad sur jag blev. ENDA hugget på hela kvällen för mig och så sliter den sig. Den såg nästan fullifan ut när jag såg på den, som att den bara ville jävlas. Fyfan.. Jävla fiskhelvete. Men den vägde max 1 kg så det var ändå ingen idé att plocka upp den.

Men det är alltid surt att tappa fisk! Gled hem vid 21.20 någonting. Skön kväll men jag är helt jävla död, speciellt i ryggen. Kommer somna som en gris inatt.

Inga kommentarer: