fredag 10 april 2009

Ett stort TACK!


Nu är ännu en säsong över, VIK hamnade sist i tabellen i kvalserien. Men icke ska vi vara ledsna för det. Det kommer ännu en säsong, och en till, och en till och flera till efter det. Man ska aldrig ge upp hoppet. Det är sorgligt att det är över, VIK har förlorat sin lagkapten - Patrik Juhlin - som tackade för sig igår och lägger skridskorna på hyllan. VIK har sagt upp en av de största kämparna, Stefan "Stiffen" Holmgren, min idol. Så nästa säsong blir det ingen Stiffen, ingen riktig krigare i VIK. Jag vill säga tack till;

Laget; Som trots motgångarna, svidande förluster, tränarbyte och allmänt lite kaos tog en direktplats till kvalserien. Som har kämpat ute på isen och bjudit på fina föreställningar som man kanske aldrig kommer att glömma. Kung Arla, vår enda utböling - Greg Jacina.. Ja alla.. Ett stort tack och jag hoppas att många av er får stanna kvar och göra en ännu bättre säsong 09/10

Supportrarna; Som med blod, svett och tårar. Eller ja, pengar, tid och energi har gjort endel av de bästa och läckraste flaggor jag någonsin har sett. Och de där svamparna, hur lång tid tog inte det? Supportrarna som varje match har knatat till Rocklunda (eller ja, ABB Arena) för att se VIK kämpa, till och med de matcher som man visste att de skulle förlora. Supportrar som har suttit sig i bilar, bussar och på tåg för att ta sig bort till exempelvis Mora, Nybro, Leksand och sjungit skiten ur vissa hemmalag. Vi är som Leksand, förutom att vi inte är jäkla inavelsbarn, men vi är tammefan "en enda stor familj". Vi kanske inte är lika många som leksingarna, men vi har en sak gemensamt och det är att alla brinner för VIK! Laget i våra hjärtan...

Så med det här så är säsongen slut, jag längtar redan tills augusti när vi får samlas på RS igen och se VIK spela hockey igen. Tack alla!!
Som av en drog, jag är helt fast - allting är gulsvart dag som natt
Det är mitt lag, det är min själ - jag kommer alltid hålla gulsvart kär!

Inga kommentarer: