söndag 26 april 2009

Helgen, sol & öl


Jag är trött idag, man blir trött av att vara ute i solen och så vidare. Imorgon är det dags för en ny skolvecka, men jag går bara måndag, tisdag och torsdag. Ska plugga på provet hela veckan efter skolan. Eller på onsdag är jag "mormorvakt". Jag ska ta med henne till sjukhuset och så ska jag åka ner på stan och klippa mig sen, Marre ska följa med hade jag tänkt.
Igår var jag, Crille och Åsa ute i Kungsbyn hos Crilles moster och hennes familj för vi skulle hjälpa dem att bygga ihop en friggebod. Det var lite besvärligt i början med allt som skulle ligga rakt och så vidare, jag skulle försöka att hjälpa till med en grej men jag snubblade och gjorde illa mig lite grann, har ett vackert blåmärke på låret nu. Smärtsamt. Så jag tog på mig lite ansvar att underhålla barnen och hålla koll på Isa, speciellt när Crilles moster skjutsade hem Åsa. Vi satt ute i solen och glassade hela dagen nästan, jag brände mig i ansiktet och på axlarna. När vi kom till Rönnby satt vi och väntade på Tabben i typ hundra miljarder år, sen kom han precis när hockeyn skulle börja! Sverige vann med 7-1 över Österrike, riktigt härligt. Efter det åkte vi ner till Bellman och snackade skit. Härlig helg, men idag är jag trött och det är inte så mycket sol ute. Ska nog läsa en bok och vila nu, jag blev pangtrött nu.

Hörs då //Lindeberg

Inga kommentarer: