söndag 14 december 2008

Helgen som har varit

I fredags kollade jag på Leksand - AIK på Tv4 Sport, jag sa hela tiden att AIK skulle vinna men pappa trodde inte på mig först. Sen kollade jag på Idol-finalen med mamma och drack öl och till slut hamnade jag framför datorn och pratade med roliga människor. I lördags var jag väldigt trött men jag följde med mamma & pappa ut på en liten "turné" som vi säger.. Hälla, IKEA och så vidare. Sen åkte vi på Luciafika hemma hos Sandra, Micke, Homer & Vilda. Vi spelade Guitar Hero World Tour, pappa var väldigt dålig på trummorna så vi dog när han spelade trummor, men på gitarr och bas var han riktigt bra med tanke på att han nästan aldrig har spelat. När vi kom hem började mitt tjat på Impi att jag skulle få följa med till Pitchers och kolla på Barcelona - Real Madrid. Efter nästan en timmes tjat så fick jag följa med, haha. Det blev riktigt roligt och jag träffade andra trevliga människor där också. Barcelona vann med 2-0, jag visste att de skulle vinna! När vi skulle hem så började jag gå med killarna mot Råby men så insåg jag att jag inte skulle orka gå ensam från Råby till Skälby så Ryssen och den andra killen som jag inte vet vad han heter - följde med mig till bussen och väntade med mig tills den kom, mycket snällt. Väl på bussen träffade jag Robin från min klass på Bäckby, så vi tog sällskap hem så jag slapp gå ensam. Trevligt värre. Idag mådde jag inte ens lite illa när jag vaknade, väldigt ovanligt.
Jag och pappa åkte iväg till Hälla för att köpa en gran, det brukar ta en timme för oss att hitta någon bra men direkt när vi kom dit såg vi en gran vi ville ha. Nu har vi pyntat den, det blev inte så fint. Så imorgon ska vi åka och köpa rött glitter att hänga upp.
Ikväll blir det att dra till stallet med Erica, hon skulle tvinga upp mig i sadeln sa hon.

Inga kommentarer: