måndag 1 december 2008

Mysko dag.

Ja, det blev ingen sömn förrän tidigt imorse efter allt spöksnack, jag låg och inbillade mig saker hela tiden. Vaknade vid 12.00 idag, jävligt segstartad idag. Jag skulle städa men jag började inte förrän runt tre någongång, men nu är allting städat i alla fall. När min mor kom hem från jobbet så åkte vi ut till Eke för att min låtsasfarfar fyller år idag, så vi åkte ut dit och fikade. Men innan jag följde med in på fikat så sprang jag runt i trädgården med hundarna och tänkte lära dem vem som bestämde egentligen. De är lite hyperaktiva och hetsiga, ni som inte har träffat Love och Max förstår inte vad jag menar. Så jag ignorerade dem när de hoppade upp på mig, sträckte bara ut foten för att markera att det var fel. När de skällde petade jag till dem och sa; Scch.. Efter 10 minuter gav de upp. När jag gick följde de efter, när jag stannade satte de sig ner och kollade på mig. Sen var det dags att gå in och fika och Max sprang före mig upp på trappen, men jag sa åt honom att gå ner, så han gick ner och satte sig nedanför trappen. Jag sa åt honom att stanna och han stannade. Farmor undrade vart hundarna var för de skulle tydligen in, så 30 sekunder efter att jag hade gått in så öppnade hon dörren och Max satt fortfarande nedanför trappen helt lugn. Hundpsykologi fungerar, det gäller bara att visa vem som är bossen.

Inga kommentarer: