onsdag 10 december 2008

Vaken hela natten, sover hela dagen

Jag är inne i en svacka nu. En ganska djup sådan tror jag också. Finns det något som gör mig glad? Jodå, mina vänner. Men annars då? Jag tog studenten för ett halvår sen, jag har inget jobb fast jag har sökt jättemånga. Sector Alarm sa att jag var intressant för en tjänst som utesäljare men när jag försöker ringa den som har han om rekryteringen så svarar hon inte på något nummer. Det kanske inte är världens bästa jobb om jag nu skulle få det, men det är ett jobb, en start, en erfarenhet. Jag och Marre har vårt "hang-out" vid 10:ans ändhållplats vid Edströmska. Vi har bara varit där 2 gånger sen jag fick veta att jag inte kom in. Jag blir helt off, helt tom i hjärtat. Det är nog ingen som förstår hur gärna jag vill bli lastbilschaufför. När jag ser fina lastbilar kan jag fortfarande skrika ut: EN SÅN SKA JAG KÖRA!! Men sen kommer jag på att det aldrig kommer hända. Allt pepptalk jag hörde innan jag fick beskedet; Ja men det är väl klart du kommer in! Men det gjorde jag inte. Nu säger alla; Klart du kommer in som reserv! Men det känns inte lika säkert längre. Min rygg har blivit totalt utflippad. Vad jag än gör så gör det ont. Hur jag än sitter eller ligger eller står. Det känns inte bra att vara jag just nu om jag får säga det själv...

Inga kommentarer: