tisdag 16 december 2008

Varför säljer H&M AC/DC t-shirts?


Jag blir irriterad på att H&M säljer tröjor med olika band på. Till exempel den t-shirten jag hittade idag, med AC/DC på. Nu kommer väl halva Sverige springa runt med en t-shirt med AC/DC på och de vet inte ens vilka de är? Nä, det där med att köpa t-shirts med band på från till exempel H&M är inte riktigt min grej. De verkar vara väldigt insnöade på det där med AC/DC förresten. De massproducerade ju linnen med trycket "For those about to rock..", de verkade sälja jävligt bra. Men man undrar ju hur många AC/DC fans som verkligen köpte det linnet? Det var ju antagligen en massa tjejer som tyckte att linnet var snyggt och inte tänkte ett piss på vilket band det var som gjorde den låten. Jag gillar Rolling Stones trycket (bilden ovan) men jag skulle faktiskt aldrig ta på mig en sån t-shirt om jag inte lyssnade på Rolling Stones. Och det gör jag inte så det trycket kommer inte in i min garderob. Däremot Guns'n'Roses. Jag gillar inte fejkrockare som tar på sig en sån tröja och tycker att de är "rock" men så har de aldrig hört bandet överhuvudtaget. Men det är väl bara min åsikt, folk får väl tycka vad de vill och ta på sig vad de vill men det är jävligt störande.

For those about to rock - we salute you!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad man känner sig träffad! haha
du har väl sett t-shirten i min bdb? Kan ärligt säga att jag lyssnar typ ingenting på sån musik, men just den tröjan köpte jag bara för jag tyckte att den var snygg. Tränar mest i den ändå :P haha. Men jag förstår helt hur du tänker :) och jag håller faktiskt med. jag står iallafall för att jag inte köper det för att jag gilar bandet eller musiken, utan för att jag tycker helt enkelt att det är snyggt. Sen brukar jag ju inte köpa såna tröjor ändå. haha ;P
Aja, hoppas allt är bra med dig :)

kram

FK sa...

Håller helt med! Jag gillar Guns n' roses och brukar lyssna på dem och vet rätt mycket om gammal rockmusik jämfört med många andra. Själv skulle jag vilja ha en tröja med Gn'R-tryck, men det känns lite förstört eftersom folk går runt med alla möjliga bandloggor bara för att det är snyggt. Skulle däremot inte sätta på mig en AC/DC-tröja eller Rolling Stones-tröja eftersom jag inte lyssnar på dem och inte gillar dem.